08 februari, 2007

Bingo

Idag fick vi ett lite överraskande telefonsamtal från Telia. Efter att ha fått en offert på inkoppling av telefon på HUTLÖSA 7000 så har Robban ägnat sig åt att prata med Kundtjänst, Acesscenter och Reklamationsavdelningen. När dessa hela tiden svarar "så här är det, gilla läget" och vägrade att kommunicera började Robban att jobba sig uppåt i den hierarkiska organisationen. Efter ett antal samtal fick han slutligtvis kontakt med chefen för kundrelationer för ett par dagar sedan. Robban lade fram sina argument och idag som en blixt från klar himmel ringer en trevlig tjej och frågar när hon kan boka in en tekniker, vad vi vill ha för nummer och berättar att kostnaden bara blir en bråkdel av offertpriset. Bingo Telia, det är ju såhär det borde varit från början inte efter onödigt många telefonsamtal och onödig frustration. Men man får väl ändå säga tack till Telia.

7 kommentarer:

Christel och Pär sa...

Hahahaha!

Pär körde samma taktik - ringde direkt till marknadschefen på Telia!

// Christel

Maria och Robban sa...

Det lönar sig att stå på sig.

Felicitas sa...

Vad inspirerande att kika hos er!! Vi har ju inte ens börjat än och har en lång resa framför oss...

Felicitas sa...

Vad kul och inspirerande att kika in hos några som är i princip klara! Vi har inte ens börjat sätta spaden i marken än, så vi har en lång resa framför oss...

Maria och Robban sa...

Kul att kunna glädja någon. När sätter ni igång med ert bygge, vad bygger ni för hus?

Anonym sa...

Och du tycker inte det gör något att vi andra som kopplar in telefon får betala för Er också? Ska man kunna gnälla sig till ett pris som är lägre än det som alla andra är tvungna att betala?

Maria och Robban sa...

Är det en viss avundsjuka man kan märka av detta inlägg 'anonym'? Var man för sig själv är mitt svar till dig, var man för sig själv.