19 februari, 2007

Felia

Att det ska vara så in i norden svårt att få telefonen inkopplad. Först får man bråka med dem om priset, sedan när de väl kommer så har de inte kabelpar nog. Vilka talar vi om? Felia! Ja det är så man skulle vilja börja kalla sveriges största telefoni leverantör.

Vi har tidigare skrivit om våra inte allt för lustiga kontakter med telia och nu är det dags för en till. När teknikerna kommer för att koppla in så verkar allt till att börja med bra. Detta är bedrägligt då besöket avslutas med beskedet att de fungerande kablarna är slut i Irsta. Vi har nu telefonen inkopplad på en kabel som utanför vårt område har en felaktig kabel, vi har med andra ord vare sig inte fungerande telefon. Inte heller har vi bredband. Lustigt nog så betalar vi för både bredband och för telefon hela tiden.

Robban sitter just nu i telefonkö med plats 70 hos Telia, det ska bli intressant att höra hur det här samtalet går.

5 kommentarer:

Ca sa...

Man kan bli arg för mindre...

Dålig service
Telefonköer
Avgifter

Stå på ER! och LYCKA TILL... :)

Anna sa...

Alla våra Telia räkningar går i dagsläget direkt till reklamationsavdelningen, så bra gick vår installation

Maria och Robban sa...

Undrar om man skulle ta och börja skicka räkningarna dit, det kan ju vara en god idé.

Det är bara så väldigt svårt att förstå att det är detta de med en dåres envishet har mage att kalla för service.

Anonym sa...

Telefonen fungerar visst hos er ju.........En som bara vet..

Maria och Robban sa...

Vad kul att 'anonym' bara vet.... Det var mycket mer än vad vi visste för det går fortfarande inte att ringa vare sig till eller från vårt hus. Men det är bra att du vet du. ;)