28 februari, 2007

Och så blev det

Våra farhågor besannades, det blev struligt även med bredbandet. Telefonnumret var ledigt när vi valde det men tydligen så var möjligheten att ansluta ADSL till vårt nya fina nummer inte möjlig då någon annan operatör blockerade på vårt nummer.

Efter många samtal och extremt långa telefon-kö tider så tror vi att det har löst sig, kanske. Många olika personer har slussat oss än hit och än dit i Telias underbara organisation. Vi blev till och med tillsagda att själva ringa runt till andra internetoperatörer för att ta reda på vem det är som blockerar vår anslutning för ADSL! Tillslut fick vi prata med Nelly på kundsupporten i Helsigborg och då fick man äntligen en känsla av att det börjar att ordna sig. Den nionde mars är det senaste budet vi fått, då hoppas vi ha en fungerande internetanslutning i huset.

5 kommentarer:

Lars Bermann sa...

Hej, diggar verkligen er blogg!

Ni har inte funderat på att göra en "videoblogg" oxå?

Skulle vara kul med levande bilder...

mvh Lars

Maria och Robban sa...

Videoblogg? Att stå som värsta Martin Timell och visa hur man INTE ska göra? ;) Nej, den tanken har inte slagit oss.

Gunnar sa...

Hej
Ja trots alla automatiska knapptryckningar,röststyrd kundsupport med mera så brukar det sällan lösa sig förrän man fått prata med en livs levande människa.
:)

Maria och Robban sa...

I vårt fall så var det frågan om att komma fram till rätt livs levande människa. Om de fyra personerna som vi pratade med dessförinnan igår var livs levande eller inte framgick inte av samtalen. ;)

Anna sa...

Vi pratar inte längre med kundtjänst om det inte är rena fel som har hittats utan vi pratar direkt med reklamationsavdelningen och vips så löser sig alla problem, det kostade en del blod, svett och tårar för att komma dit men nu så :)